Thursday, July 1, 2021

Abductive reasoning, Ad hominem, Ad hominem

נימוקים חטופים:

נימוק חטופי הוא סוג של מסקנה לוגית שגובש וקידם הפילוסוף האמריקני צ'רלס סנדרס פירס החל בשליש האחרון של המאה ה -19. זה מתחיל בתצפית או מכלול תצפיות ואז מחפש את המסקנה הפשוטה ביותר והכי סבירה מהתצפיות. תהליך זה, בניגוד לחשיבה דדוקטיבית, מביא למסקנה מתקבלת על הדעת אך אינו מאמת זאת באופן חיובי. מסקנות חטיפות מסומנות אפוא כבעלות שריד של חוסר וודאות או ספק, המתבטא במונחי נסיגה כמו "הטוב ביותר שיש" או "סביר להניח". אפשר להבין חשיבה חטיפתית כמסקנה להסבר הטוב ביותר , אם כי לא כל השימושים במונחים חטיפה והסקת ההסבר הטוב ביותר שווים זה לזה.

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

פנייה למסורת:

ערעור על המסורת הוא טיעון שבו תזה נחשבת נכונה על בסיס מתאם למסורת בעבר או בהווה. הערעור מקבל את הצורה של "זה נכון כי תמיד עשינו את זה ככה."

עקרון הטיעון:

בניתוח מורכב, עקרון הטיעון מתייחס להבדל בין מספר האפסים והקטבים של פונקציה מרומורפית לאינטגרל מתאר של הנגזרת הלוגריתמית של הפונקציה.

אינטרנט טיעון:

רשת הוויכוחים היא רשת רחבת היקף של טיעונים מחוברים זה לזה שנוצרים על ידי אנשים כאשר הם מביעים את דעתם ומתקשרים עם דעותיהם של אחרים. רשת הוויכוחים שואפת להפוך דיון מקוון לאינטואיטיבי עבור משתתפים כמו מתווכים, סטודנטים, אקדמאים, שדרנים ובלוגרים, ליצור תשתית אינטרנט המאפשרת אחסון, אחזור וניתוח אוטומטי של נתוני טיעון מקושרים, ושיפור איכות האינטרנט המקוון. ויכוח וויכוח. ניתן לתאר את רשת הוויכוחים כחלק מרשת סמנטית גדולה יותר.

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

טיעון:

ארגומנטל הוא משחק פאנל קומדיה מאולתר מאנגלית שהתארח במקור על ידי ג'ון סרג'נט ומאוחר יותר שון לוק, לצד שתי קבוצות בהנהגתם של מרקוס בריגסטוק ורופוס כלב, ואחריהן רוברט ווב ויין וולש, התלבטו והתווכחו על נושאים שונים בעזרת אורחים שונים. ההפקה נעשתה על ידי חברת ההפקות העצמאית Tiger Aspect Productions עבור דייב והופיעה לראשונה ב- 27 באוקטובר 2008. סדרה שלוש הוזמנה לדייב וארבעה פרקים מהסדרה השנייה שודרו ב- BBC Two, מה שהופך אותה לוועדה המצליחה ביותר של UKTV מבחינת טווח ההגעה קהל.

רשימת פרקי ויכוח:

ארגומנטל היא תוכנית משחקי פאנל קומית של דייב ששודרה לראשונה בין השנים 2008 - 2011. היא נוצרה על ידי ריקי קלהר, והתארחה על ידי ג'ון סרג'נט עד סוף סדרה 3 ולאחריה שון לוק השתלט על הסדרה הרביעית. בכל פרק שני צוותים של שני חברי פאנל, צוות כחול וצוות אדום, התווכחו והתווכחו על נושאים שונים, כאשר קהל האולפנים הצביע למי הוא חשב שהעלה את המקרה הטוב ביותר. בשלוש הסדרות הראשונות ניהל את הקבוצה הכחולה רופוס כלב ואילו את הקבוצה האדומה ניהל מרקוס בריגסטוק, עבור הסדרה הרביעית הקברניטים היו רוברט ווב (כחול) וסון וולש (אדום).

תורת הוויכוח:

תיאוריית הוויכוח , או הוויכוח , היא המחקר הבין תחומי כיצד להגיע למסקנות באמצעות חשיבה לוגית; כלומר, תביעות מבוססות, באופן תקין או לא, על הנחות היסוד. זה כולל אומנויות ומדעי דיון אזרחי, דיאלוג, שיחה ושכנוע. הוא לומד כללי היסק, לוגיקה וכללים פרוצדורליים הן בעולם המלאכותי והן בעולם האמיתי.

ויכוח והסברה:

ארגומנטציה וסניגוריה הוא כתב עת אקדמי שנבדק על ידי עמיתים רבעוני שפורסם על ידי טיילור ופרנסיס, בעריכת בת 'איננוצ'י מאוניברסיטת קנזס. כתב העת נערך בעבר על ידי קתרין לנגפורד, הארי ווגר, קתרין ה 'פלצ'בסקי וג'ון פריץ'.

ויכוח ויכוח:

ויכוח ודיון הייתה סדרה ארוכת שנים של ספרים חינוכיים אודות דיונים שפרסמה מקמילן בין השנים 1904 עד 1969. המהדורות המוקדמים ביותר נכתבו על ידי קרייבן לייקוק ורוברט לייטון סקאלס, שניהם קשורים למכללת דרטמות '. הם הקדישו את הספר לעמית צ'רלס פרנסיס ריצ'רדסון. בשנת 1917 הועברה המחבר לג'יימס מילטון אוניל מאוניברסיטת ויסקונסין ששכתב את הספר מחדש, תוך תחושה שלמרות ש"הטקסט המקורי מכיל את ההסבר הברור והמסודר ביותר בנושא שפורסם אי פעם ", הוא" לא היה מספיק יסודי לקולג '. ושיעורי אוניברסיטה. " אוניל הוסיף דיונים על נושאים קשורים מההיגיון, המשפט והרטוריקה תוך שהוא שומר על ההקדמה, המסירות, הארגון וכמה שפות מהמהדורות המקוריות שנכתבו על ידי לייקוק וסולמות.

ויכוח ויכוח:

ויכוח ודיון הייתה סדרה ארוכת שנים של ספרים חינוכיים אודות דיונים שפרסמה מקמילן בין השנים 1904 עד 1969. המהדורות המוקדמים ביותר נכתבו על ידי קרייבן לייקוק ורוברט לייטון סקאלס, שניהם קשורים למכללת דרטמות '. הם הקדישו את הספר לעמית צ'רלס פרנסיס ריצ'רדסון. בשנת 1917 הועברה המחבר לג'יימס מילטון אוניל מאוניברסיטת ויסקונסין ששכתב את הספר מחדש, תוך תחושה שלמרות ש"הטקסט המקורי מכיל את ההסבר הברור והמסודר ביותר בנושא שפורסם אי פעם ", הוא" לא היה מספיק יסודי לקולג '. ושיעורי אוניברסיטה. " אוניל הוסיף דיונים על נושאים קשורים מההיגיון, המשפט והרטוריקה תוך שהוא שומר על ההקדמה, המסירות, הארגון וכמה שפות מהמהדורות המקוריות שנכתבו על ידי לייקוק וסולמות.

ויכוח והסברה:

ארגומנטציה וסניגוריה הוא כתב עת אקדמי שנבדק על ידי עמיתים רבעוני שפורסם על ידי טיילור ופרנסיס, בעריכת בת 'איננוצ'י מאוניברסיטת קנזס. כתב העת נערך בעבר על ידי קתרין לנגפורד, הארי ווגר, קתרין ה 'פלצ'בסקי וג'ון פריץ'.

אתיקה בוויכוח:

אתיקה בוויכוח היא הוכחה מוצעת למוסר הקניין הפרטי הליברטריאני שפותח בשנת 1988 על ידי הנס הרמן הופה, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת נבדה, הקולג 'לעסקים בלאס וגאס ועמית בכיר במכון לודוויג פון מיזס.

תורת הוויכוח:

תיאוריית הוויכוח , או הוויכוח , היא המחקר הבין תחומי כיצד להגיע למסקנות באמצעות חשיבה לוגית; כלומר, תביעות מבוססות, באופן תקין או לא, על הנחות היסוד. זה כולל אומנויות ומדעי דיון אזרחי, דיאלוג, שיחה ושכנוע. הוא לומד כללי היסק, לוגיקה וכללים פרוצדורליים הן בעולם המלאכותי והן בעולם האמיתי.

ויכוח והסברה:

ארגומנטציה וסניגוריה הוא כתב עת אקדמי שנבדק על ידי עמיתים רבעוני שפורסם על ידי טיילור ופרנסיס, בעריכת בת 'איננוצ'י מאוניברסיטת קנזס. כתב העת נערך בעבר על ידי קתרין לנגפורד, הארי ווגר, קתרין ה 'פלצ'בסקי וג'ון פריץ'.

ויכוח ויכוח:

ויכוח ודיון הייתה סדרה ארוכת שנים של ספרים חינוכיים אודות דיונים שפרסמה מקמילן בין השנים 1904 עד 1969. המהדורות המוקדמים ביותר נכתבו על ידי קרייבן לייקוק ורוברט לייטון סקאלס, שניהם קשורים למכללת דרטמות '. הם הקדישו את הספר לעמית צ'רלס פרנסיס ריצ'רדסון. בשנת 1917 הועברה המחבר לג'יימס מילטון אוניל מאוניברסיטת ויסקונסין ששכתב את הספר מחדש, תוך תחושה שלמרות ש"הטקסט המקורי מכיל את ההסבר הברור והמסודר ביותר בנושא שפורסם אי פעם ", הוא" לא היה מספיק יסודי לקולג '. ושיעורי אוניברסיטה. " אוניל הוסיף דיונים על נושאים קשורים מההיגיון, המשפט והרטוריקה תוך שהוא שומר על ההקדמה, המסירות, הארגון וכמה שפות מהמהדורות המקוריות שנכתבו על ידי לייקוק וסולמות.

ויכוח ויכוח:

ויכוח ודיון הייתה סדרה ארוכת שנים של ספרים חינוכיים אודות דיונים שפרסמה מקמילן בין השנים 1904 עד 1969. המהדורות המוקדמים ביותר נכתבו על ידי קרייבן לייקוק ורוברט לייטון סקאלס, שניהם קשורים למכללת דרטמות '. הם הקדישו את הספר לעמית צ'רלס פרנסיס ריצ'רדסון. בשנת 1917 הועברה המחבר לג'יימס מילטון אוניל מאוניברסיטת ויסקונסין ששכתב את הספר מחדש, תוך תחושה שלמרות ש"הטקסט המקורי מכיל את ההסבר הברור והמסודר ביותר בנושא שפורסם אי פעם ", הוא" לא היה מספיק יסודי לקולג '. ושיעורי אוניברסיטה. " אוניל הוסיף דיונים על נושאים קשורים מההיגיון, המשפט והרטוריקה תוך שהוא שומר על ההקדמה, המסירות, הארגון וכמה שפות מהמהדורות המקוריות שנכתבו על ידי לייקוק וסולמות.

אתיקה בוויכוח:

אתיקה בוויכוח היא הוכחה מוצעת למוסר הקניין הפרטי הליברטריאני שפותח בשנת 1988 על ידי הנס הרמן הופה, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת נבדה, הקולג 'לעסקים בלאס וגאס ועמית בכיר במכון לודוויג פון מיזס.

מסגרת הוויכוח:

בתחום הבינה המלאכותית ובתחומים קשורים, מסגרת טענה היא דרך להתמודד עם מידע שנוי במחלוקת ולהסיק ממנו מסקנות באמצעות טיעונים פורמליים.

מסגרת הוויכוח:

בתחום הבינה המלאכותית ובתחומים קשורים, מסגרת טענה היא דרך להתמודד עם מידע שנוי במחלוקת ולהסיק ממנו מסקנות באמצעות טיעונים פורמליים.

ערכת ויכוח:

בתורת הוויכוח, ערכת טיעון או ערכת טיעון היא תבנית המייצגת סוג נפוץ של טיעון המשמש בשיחה רגילה. זוהו תוכניות ויכוח רבות ושונות. לכל אחד מהם שם ומציג סוג של קשר בין הנחות יסוד לסיכום בטיעון, וקשר זה מתבטא ככלל היסק. תוכניות הוויכוח יכולות לכלול מסקנות המבוססות על סוגים שונים של נימוקים - דדוקטיביים, אינדוקטיביים, חטופים, הסתברותיים וכו '.

טכנולוגיית ויכוח:

טכנולוגיית ארגומנטים היא תחום משנה של בינה מלאכותית המתמקד ביישום טכניקות חישוביות ליצירה, זיהוי, ניתוח, ניווט, הערכה והדמיה של ויכוחים ודיונים. אינטליגנציה מלאכותית בשנות השמונים והתשעים של המאה העשרים, תיאוריות פילוסופיות של טיעונים מומנו על מנת להתמודד עם אתגרים חישוביים מרכזיים, כמו דוגמת חשיבה לא מונוטונית וניתנת לביצוע ותכנון פרוטוקולי תיאום חזקים למערכות רב-סוכניות. במקביל, הוכנסו מנגנונים למחשבים סמנטיים של מסגרות ארגומנטציה כדרך לספק חשבון התנגדות למחשוב מה סביר להאמין בהקשר של ויכוחים סותרים.

טכנולוגיית ויכוח:

טכנולוגיית ארגומנטים היא תחום משנה של בינה מלאכותית המתמקד ביישום טכניקות חישוביות ליצירה, זיהוי, ניתוח, ניווט, הערכה והדמיה של ויכוחים ודיונים. אינטליגנציה מלאכותית בשנות השמונים והתשעים של המאה העשרים, תיאוריות פילוסופיות של טיעונים מומנו על מנת להתמודד עם אתגרים חישוביים מרכזיים, כמו דוגמת חשיבה לא מונוטונית וניתנת לביצוע ותכנון פרוטוקולי תיאום חזקים למערכות רב-סוכניות. במקביל, הוכנסו מנגנונים למחשבים סמנטיים של מסגרות ארגומנטציה כדרך לספק חשבון התנגדות למחשוב מה סביר להאמין בהקשר של ויכוחים סותרים.

תורת הוויכוח:

תיאוריית הוויכוח , או הוויכוח , היא המחקר הבין תחומי כיצד להגיע למסקנות באמצעות חשיבה לוגית; כלומר, תביעות מבוססות, באופן תקין או לא, על הנחות היסוד. זה כולל אומנויות ומדעי דיון אזרחי, דיאלוג, שיחה ושכנוע. הוא לומד כללי היסק, לוגיקה וכללים פרוצדורליים הן בעולם המלאכותי והן בעולם האמיתי.

ויכוח:

במערכת המשפט האמריקאית, טיעון הוא התנגדות ראייתית שהועלתה בתגובה לשאלה המביאה עד להסיק מסקנות מעובדות המקרה.

תורת הוויכוח:

תיאוריית הוויכוח , או הוויכוח , היא המחקר הבין תחומי כיצד להגיע למסקנות באמצעות חשיבה לוגית; כלומר, תביעות מבוססות, באופן תקין או לא, על הנחות היסוד. זה כולל אומנויות ומדעי דיון אזרחי, דיאלוג, שיחה ושכנוע. הוא לומד כללי היסק, לוגיקה וכללים פרוצדורליים הן בעולם המלאכותי והן בעולם האמיתי.

מַסָה:

חיבור הוא, בדרך כלל, כתיבת כתיבה הנותנת את טיעונו של המחבר עצמו, אך ההגדרה מעורפלת, חופפת לאלה של מכתב, מאמר, מאמר, עלון וסיפור קצר. מסורות מסווגות באופן מסורתי כפורמליות ובלתי פורמליות. מאמרים פורמליים מאופיינים ב"יעוד רציני, כבוד, ארגון הגיוני, אורך ", ואילו החיבור הבלתי פורמלי מאופיין ב"אלמנט האישי, הומור, סגנון חינני, מבנה מסתובב, חוסר קונבנציונליות או חידוש נושא וכו '.

ערכת ויכוח:

בתורת הוויכוח, ערכת טיעון או ערכת טיעון היא תבנית המייצגת סוג נפוץ של טיעון המשמש בשיחה רגילה. זוהו תוכניות ויכוח רבות ושונות. לכל אחד מהם שם ומציג סוג של קשר בין הנחות יסוד לסיכום בטיעון, וקשר זה מתבטא ככלל היסק. תוכניות הוויכוח יכולות לכלול מסקנות המבוססות על סוגים שונים של נימוקים - דדוקטיביים, אינדוקטיביים, חטופים, הסתברותיים וכו '.

תפנית ויכוחית:

"התפנית הוויכוחית" מתייחסת לקבוצה של גישות שונות בניתוח מדיניות ותכנון המדגישות את הרלוונטיות המוגברת של טיעון, שפה והתלבטות בקביעת המדיניות. בהשראת "התפנית הלשונית" בתחום מדעי הרוח, היא פותחה כחלופה למגבלות האפיסטמולוגיות של ניתוח המדיניות ה"ניאו-פוזיטיביסטיות "ולהבנתו הטכנולוגית הבסיסית של תהליך קבלת ההחלטות. הגישה הטיעונית משלבת באופן שיטתי שאלות אמפיריות ונורמטיביות במסגרת מתודולוגית המכוונת לניתוח התלבטות מדיניות. הוא רגיש להקשר המצב ולסוגים רבים של פרקטיקות הידע הכרוכות בכל שלב בתהליך המדיניות, ומפנה תשומת לב לצורות שונות של טיעון, שכנוע והצדקה.

ויכוח ועובדה:

Argumenty i Fakty הוא עיתון שבועי הממוקם במוסקבה והוצאה לאור ברוסיה ובעולם. החל משנת 2008 הוא היה בבעלות פרומסוויאזבנק והעיתון נערך על ידי ניקולאי זיאטקוב.

טַעֲנָה:

בלוגיקה ובפילוסופיה, טיעון הוא סדרה של הצהרות, הנקראות הנחות היסוד או הנחות היסוד, שנועדו לקבוע את מידת האמת של אמירה אחרת, המסקנה. ניתן לייצג את הצורה ההגיונית של טיעון בשפה טבעית בשפה פורמלית סימבולית, וללא קשר לשפה טבעית ניתן "טיעונים" המוגדרים בצורה פורמלית במתמטיקה ובמדעי המחשב.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

עדויות ותיעוד לשואה:

השואה - רצח של כשישה מיליון יהודים בידי גרמניה הנאצית בין השנים 1941 ל -1945 - הוא רצח העם המתועד ביותר בהיסטוריה. למרות שאין מסמך אחד המפרט את כל הקורבנות היהודים של רדיפות הנאצים, ישנן עדויות חותכות לכך שכשישה מיליון נהרגו. ישנן עדויות חד משמעיות לכך שהיהודים הוזלו בגז באושוויץ-בירקנאו, במבצע מחנות ההשמדה ריינהרד ובמכוניות דלק, וכי הייתה תוכנית שיטתית של ההנהגה הנאצית לרצוח אותם.

התיאוריה של הכל:

תיאוריה של הכל , תיאוריה סופית , תיאוריה אולטימטיבית או תורת מאסטר היא מסגרת תיאורטית היפותטית, יחידנית, מקיפה וקוהרנטית של הפיזיקה, המסבירה ומקשרת באופן מלא את כל ההיבטים הפיזיים של היקום. מציאת TOE היא אחת הבעיות הגדולות שלא נפתרו בפיזיקה. תורת המיתרים ותורת ה- M הוצעו כתיאוריות לכל דבר. במהלך מאות השנים האחרונות פותחו שתי מסגרות תיאורטיות הדומות באופן הדוק ביותר ל- TOE. שתי התיאוריות עליהן נשענת כל הפיזיקה המודרנית הן תורת היחסות הכללית ומכניקת הקוונטים. תורת היחסות הכללית היא מסגרת תיאורטית המתמקדת רק בכוח המשיכה להבנת היקום באזורים בקנה מידה גדול ובמסה גבוהה: כוכבים, גלקסיות, צבירי גלקסיות וכו '. מצד שני, מכניקת הקוונטים היא מסגרת תיאורטית המתמקדת רק בשלוש כוחות לא-כבידתיים להבנת היקום באזורים בעלי קנה מידה קטן ובמסה נמוכה: חלקיקים תת אטומיים, אטומים, מולקולות וכו '. מכניקת הקוונטים יישמה בהצלחה את המודל הסטנדרטי המתאר את שלושת הכוחות הלא-כבידתיים - גרעיני חזק, גרעיני חלש , וכוח אלקטרומגנטי - כמו גם כל החלקיקים האלמנטריים הנצפים.

כהונה אקדמית:

כהונה היא קטגוריית מינוי אקדמי הקיימת במדינות מסוימות. משרה קבועה היא מינוי אקדמי ללא הגבלת זמן שניתן לסיים רק בגלל סיבה או בנסיבות יוצאות דופן, כגון מצוקה כספית או הפסקת תכנית. קביעות היא אמצעי להגן על עקרון החופש האקדמי, הקובע כי הוא מועיל לחברה בטווח הארוך אם חוקרים חופשיים להחזיק ולבחון מגוון דעות.

פרסומות בבתי ספר:

פרסומות בבתי ספר היא נושא שנוי במחלוקת שעליו מתווכחים בארצות הברית. זכויות שמות של אצטדיוני ספורט ושדות, חסות של קבוצות ספורט, הצבת שילוט, בחירת מוצרים והשמת מכונות אוטומטיות, ומוצרים בחינם שילדים יכולים לקחת הביתה הם כל הצורות הבולטות של פרסומות בבתי הספר.

פעולה מתקנת בארצות הברית:

פעולה מתקנת בארצות הברית היא מכלול של חוקים, מדיניות, הנחיות ונהלים מינהליים "שנועדו לסיים ולתקן את ההשפעות של צורה ספציפית של אפליה" הכוללים תוכניות פרטיות המופעלות על ידי הממשלה, מאושרות על ידי הממשלה, ומתנדבות. התוכניות נוטות להתמקד בגישה להשכלה ותעסוקה, תוך מתן התחשבות מיוחדת בקבוצות שלא נכללו היסטורית, במיוחד במיעוטים גזעיים או בנשים. הדחף לעשייה מתקנת מתקן את החסרונות הקשורים לאפליה בעבר ובהווה. תנופה נוספת היא הרצון להבטיח שמוסדות ציבור, כמו אוניברסיטאות, בתי חולים וכוחות משטרה, ייצגו יותר את האוכלוסיות שהם משרתים.

אנרכו-קפיטליזם:

אנרכו-קפיטליזם הוא פילוסופיה פוליטית ותיאוריה כלכלית הדוגלת בחיסול מדינות ריכוזיות לטובת מערכת של רכוש פרטי שנאכף על ידי סוכנויות פרטיות, שווקים חופשיים ופרשנות זכות-ליברטריאנית של בעלות עצמית, המרחיבה את התפיסה כך שתכלול שליטה של רכוש פרטי כחלק מהעצמי. בהעדר חוקים, אנרכו-קפיטליסטים גורסים כי החברה נוטה לווסת את עצמה באופן חוזי ולתרבות באמצעות השתתפות בשוק החופשי אותו הם מתארים כחברה התנדבותית. בחברה אנרכו-קפיטליסטית תיאורטית, מערכת הקניין הפרטי עדיין תהיה קיימת ותיאכף על ידי סוכנויות ביטחון פרטיות וחברות ביטוח שנבחרו על ידי לקוחות שיפעלו באופן תחרותי בשוק פתוח וימלאו את תפקידי בתי המשפט והמשטרה. טוענים כי תיאורטיקנים שונים דגלו בפילוסופיות הדומות לאנרכו-קפיטליזם. עם זאת, אנרכו-קפיטליזם התפתח במאה ה -20 והאדם הראשון שהשתמש במונח אנרכו-קפיטליזם היה מאריי רוטברד. רוטברד סינתז אלמנטים מבית הספר האוסטרי, הליברליזם הקלאסי ואנרכיסטים ואנשי יחידי אינדיבידואליסטים אמריקאיים מהמאה ה -19 ליסנדר ספונר ובנג'מין טאקר תוך שהוא דוחה את תורת הערך שלהם ואת הנורמות האנטי-קפיטליסטיות והסוציאליסטיות שהפיקו ממנה. החברה האנרכו-קפיטליסטית של רוטברד תפעל על פי "קוד משפטי שהוסכם על-פי הדעות המקובלים בדרך כלל ואשר בתי המשפט יתחייבו לעקוב אחריהם". קוד משפטי זה יכיר בחוזים, רכוש פרטי, בעלות עצמית ודיני נזיקין בהתאם לעקרון אי-התוקפנות.

ביקורת על אתאיזם:

ביקורת על אתאיזם היא ביקורת על המושגים, תקפותם או השפעתם של אתאיזם, כולל השלכות פוליטיות וחברתיות נלוות. ביקורת כוללת עמדות המבוססות על תולדות המדע, ביקורות פילוסופיות והגיוניות, ממצאים במדעי הטבע והחברה, טיעונים אפולוגטיים תיאולוגיים, טיעונים הנוגעים לאתיקה ולמוסר, השפעות האתאיזם על הפרט או הנחות היסוד העומדות בבסיס האתאיזם.

זופיליה:

זואפיליה היא פרפיליה הכוללת קיבוע מיני על בעלי חיים שאינם אנושיים. חיות היא פעילות מינית בין מינים בין בני אדם לבעלי חיים לא אנושיים. לעתים קרובות משתמשים במונחים בערבוביה, אך ישנם חוקרים שמבחינים בין המשיכה (זואופיליה) לבין המעשה (חיות).

הצבעות חובה:

הצבעת חובה , הנקראת גם הצבעת חובה , היא הדרישה במדינות מסוימות שאזרחים זכאים יירשמו ויצביעו בבחירות. ניתן להטיל עונשים על מי שלא עושה זאת ללא סיבה תקפה. על פי ה- CIA World Factbook, 21 מדינות, כולל 10 מדינות אמריקה הלטינית, קיבלו הצבעה חובה באופן רשמי החל מדצמבר 2017, כאשר מספר מדינות אלה לא אכפו.

גִיוּס חוֹבָה:

גיוס חובה הוא גיוס חובה של אנשים לשירות לאומי, לרוב שירות צבאי. הגיוס מתוארך לעת העתיקה והוא נמשך במדינות מסוימות עד היום בשמות שונים. המערכת המודרנית של גיוס לאומי כמעט אוניברסלי לגברים צעירים מתוארכת למהפכה הצרפתית בשנות ה -90 של המאה העשרים, שם הפכה לבסיס של צבא גדול וחזק מאוד. מאוחר יותר רוב מדינות אירופה העתיקו את המערכת בזמן שלום, כך שגברים בגיל מסוים ישמשו 1-8 שנים בתפקיד פעיל ואז יועברו לכוח המילואים.

הכחדה:

הכחדה היא תהליך יצירת אורגניזם הדומה או שהוא מין נכחד. ישנן מספר דרכים לבצע את תהליך ההכחדה. שיבוט היא השיטה המוצעת ביותר, אם כי יש לשקול גם עריכת גנום ורבייה סלקטיבית. טכניקות דומות יושמו על מינים מסוימים בסכנת הכחדה, בתקווה להגביר את המגוון הגנטי שלהם. השיטה היחידה מבין השלוש שתספק לחיה אותה זהות גנטית היא שיבוט. ישנן יתרונות וחסרונות לתהליך ההכחדה החל מקדמות טכנולוגית וכלה בסוגיות אתיות.

טיעונים בעד ונגד איסור סמים:

מאמר זה נועד לתת סקירה של מספר טיעונים בעד ונגד איסור סמים .

התנגדויות לאבולוציה:

התנגדות לאבולוציה הועלו מאז שהרעיונות האבולוציוניים הגיעו לגדולה במאה ה -19. כשצ'רלס דרווין פרסם את ספרו "מוצא המינים" משנת 1859, תורת האבולוציה שלו נתקלה בתחילה בהתנגדות של מדענים בעלי תיאוריות שונות, אך בסופו של דבר קיבלה קבלה מוחצת בקהילה המדעית. התצפית על תהליכים אבולוציוניים לא הייתה שנויה במחלוקת בקרב ביולוגים רגילים מאז שנות הארבעים.

אנשים טרנסג'נדרים ושירות צבאי:

לא לכל הכוחות המזוינים יש מדיניות המתירה במפורש לאנשי להט"ב. באופן כללי, צבאות מערב אירופה מגלים נטייה גדולה יותר להכללת אנשים להט"ב. החל מינואר 2021, 21 מדינות מאפשרות לאנשי צבא טרנסג'נדרים לשרת באופן גלוי: אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, בוליביה, קנדה, צ'ילה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, אירלנד, ישראל, הולנד, ניו זילנד, נורבגיה, ספרד, שבדיה ובריטניה. על פי הדיווחים, קובה ותאילנד התירו שירות טרנסג'נדר בתפקיד מוגבל. בשנת 1974, הולנד הייתה המדינה הראשונה שהתירה אנשי צבא טרנסג'נדרים. ארצות הברית אפשרה לאנשי טרנסג'נדרים לשרת בצבא בתנאים משתנים מאז חתימתו של ג'ו ביידן על צו ביצוע.

הקלות בחובות:

הקלות חובות או ביטול חובות הם מחילה חלקית או מוחלטת של חוב, או האטה או עצירה של צמיחת חובות, המגיעים על ידי יחידים, תאגידים או מדינות.

ביקורת על נישואין:

ביקורות על נישואין הן טיעונים נגד הערך המעשי או המוסרי של מוסד הזוגיות או צורות זוגיות מסוימות. אלה כללו את ההשפעות שיש לנישואין על חירות הפרט, שוויון בין המינים, הקשר בין נישואין לאלימות, שאלות פילוסופיות לגבי כמה שליטה יכולה להיות לממשלה באוכלוסייתה, כמות השליטה שיש לאדם על אחר, הכספים סיכון במדידה מול שיעור הגירושין, ופקפקת הכרח לקיים יחסים מאושרים על ידי ממשלות או רשויות דתיות.

דואליזם גוף-נפש:

בפילוסופיה של הנפש, דואליזם נפש-גוף מציין את ההשקפה שתופעות נפשיות אינן פיזיות, או שהנפש והגוף נבדלים ונפרדים. לפיכך, הוא מקיף מערך השקפות אודות היחסים בין הנפש לחומר, כמו גם בין הסובייקט לאובייקט, ומנוגד לעמדות אחרות, כגון פיזיקליזם ואנאקטיביזם, בבעיית הנפש-גוף.

דואליזם גוף-נפש:

בפילוסופיה של הנפש, דואליזם נפש-גוף מציין את ההשקפה שתופעות נפשיות אינן פיזיות, או שהנפש והגוף נבדלים ונפרדים. לפיכך, הוא מקיף מערך השקפות אודות היחסים בין הנפש לחומר, כמו גם בין הסובייקט לאובייקט, ומנוגד לעמדות אחרות, כגון פיזיקליזם ואנאקטיביזם, בבעיית הנפש-גוף.

ניטרליות רשת:

נייטרליות רשת , הנקראת לרוב בקיצור נייטרליות רשת , היא העיקרון שעל ספקי שירותי אינטרנט (ISP) להתייחס לכל תקשורת האינטרנט באופן שווה, ולא להפלות או לגבות תשלום שונה על סמך משתמש, תוכן, אתר, פלטפורמה, יישום, סוג הציוד, כתובת מקור, כתובת יעד או שיטת תקשורת.

דטרמיניזם חברתי:

דטרמיניזם חברתי הוא התיאוריה כי יחסי גומלין חברתיים וקונסטרוקציות לבדם קובעים התנהגות פרטנית.

פילוסופיה של התאבדות:

באתיקה ובענפים אחרים של הפילוסופיה, ההתאבדות מציבה שאלות קשות, עליהן עונים אחרת פילוסופים שונים. המאמר, הסופר והמחזאי האלג'יראי הצרפתי אלבר קאמי (1913–1960) החל את חיבורו הפילוסופי "המיתוס של סיזיפוס " בשורה המפורסמת "אין אלא בעיה פילוסופית אחת רצינית באמת והיא התאבדות".

הכחשת רצח עם בארמנים:

הכחשת רצח עם ארמני היא הטענה כי האימפריה העות'מאנית ומפלגתה השלטונית, ועד האיחוד והקידמה (CUP), לא ביצעו רצח עם באזרחיה הארמנים במהלך מלחמת העולם הראשונה - פשע המתועד במגוון גדול של ראיות ואושר על ידי הרוב המכריע של החוקרים. המבצעים הכחישו את רצח העם בעת שביצעו אותו, וטענו כי הארמנים הושבו מחדש מסיבות צבאיות, ולא הושמדו. בעקבות רצח העם נהרסו באופן שיטתי מסמכים מפלילים וההכחשה הייתה המדיניות של כל ממשלה ברפובליקה של טורקיה החל משנת 2021.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

דיון בנושא הפלות:

הדיון בהפלות הוא המחלוקת המתמשכת סביב המעמד המוסרי, המשפטי והדתי של הפלות הנגרמות. במדינות דוברות אנגלית, הצדדים המעורבים בדיון הם תנועות "בחירה פרו" ו"פרו-לייף "המתוארות בעצמן. בחירה מקצועית מדגישה את בחירת האישה אם להפסיק הריון. Pro-life מציע את זכותו של העובר או העובר לחוות טווח ולהיוולד. שני המונחים נחשבים לטעונים בתקשורת המיינסטרים, שבהם בדרך כלל מעדיפים מונחים כמו "זכויות הפלה" או "נגד הפלות". כל תנועה ביקשה, בתוצאות שונות, להשפיע על דעת הקהל ולהשיג תמיכה משפטית בעמדתה.

טיעונים אתיים בנוגע לעינויים:

טיעונים אתיים צצו בנוגע לעינויים, וערכם הוויכוח לחברה. למרות הגינוי העולמי וקיומן של הוראות אמנה האוסרות זאת, מדינות מסוימות עדיין משתמשות בו. הקביעה האתית לפיה עינויים הם כלי עומדת בסימן שאלה.

ויכוח ועובדה:

Argumenty i Fakty הוא עיתון שבועי הממוקם במוסקבה והוצאה לאור ברוסיה ובעולם. החל משנת 2008 הוא היה בבעלות פרומסוויאזבנק והעיתון נערך על ידי ניקולאי זיאטקוב.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

ביקורת על הקפיטליזם:

ביקורת על הקפיטליזם נעה בין הבעת אי הסכמה עם עקרונות הקפיטליזם במלואו לבין הבעת אי הסכמה עם תוצאות מסוימות של הקפיטליזם.

טיעונים בעד ונגד איסור סמים:

מאמר זה נועד לתת סקירה של מספר טיעונים בעד ונגד איסור סמים .

טיעונים בעד ונגד איסור סמים:

מאמר זה נועד לתת סקירה של מספר טיעונים בעד ונגד איסור סמים .

שריפה:

שריפה היא תהליך טיפול בפסולת שכולל שריפת חומרים הכלולים בחומרי פסולת. מפעלים תעשייתיים לשריפת פסולת מכונים בדרך כלל מתקני פסולת לאנרגיה . שריפה ומערכות טיפול אחרות בפסולת בטמפרטורה גבוהה מתוארות כ"טיפול תרמי ". שריפת חומרי פסולת ממירה את הפסולת לאפר, גז וחום. האפר נוצר בעיקר על ידי המרכיבים האורגניים של הפסולת ועשוי ללבוש צורה של גושים או חלקיקים מוצקים המובלים על ידי גז הפליטה. יש לנקות את גזי הפליטה ממזהמים גזיים וחלקיקים לפני שהם מתפזרים לאטמוספרה. במקרים מסוימים, החום שנוצר על ידי שריפה יכול לשמש לייצור חשמל.

גזר דין חובה:

גזר דין חובה מחייב כי עבריינים יוקצו מונח מוגדר מראש לפשעים מסוימים, בדרך כלל עבירות חמורות ואלימות. השופטים מחויבים על פי החוק; עונשים אלה מופקים באמצעות המחוקק, ולא על ידי מערכת המשפט. הם ננקטו על מנת לזרז את הליך גזר הדין ולהגביל את האפשרות לאי סדירות התוצאות בשל שיקול דעת שיפוטי. עונשי חובה ניתנים בדרך כלל לאנשים שהורשעו בפשעים חמורים ו / או אלימים מסוימים, ודורשים עונש מאסר. חוקי גזר הדין החובה משתנים בין המדינות; הם נפוצים יותר בתחומי השיפוט המקובל, מכיוון שבסמכות המשפט האזרחי לרוב נקבעים עונשי מינימום ומקסימום לכל סוג של פשע בחוקים מפורשים.

הפצת נשק גרעיני:

התפשטות גרעינית היא התפשטות נשק גרעיני, חומר ביקוע וטכנולוגיה גרעינית ומידע החלים על נשק למדינות שאינן מוכרות כ"מדינות נשק גרעיני "על פי האמנה בנושא אי-התפשטות נשק גרעיני, הידוע בכינויו האמנה למניעת התפשטות. או NPT . התנגדות לריבוי על ידי מדינות רבות עם נשק גרעיני ובלעדיו, מכיוון שממשלות חוששות שמדינות נוספות עם נשק גרעיני יגדילו את האפשרות למלחמה גרעינית, ייצבו את היציבות של היחסים הבינלאומיים או האזוריים, או יפגעו בריבונות הלאומית של מדינות הלאום.

ביקורת על הקפיטליזם:

ביקורת על הקפיטליזם נעה בין הבעת אי הסכמה עם עקרונות הקפיטליזם במלואו לבין הבעת אי הסכמה עם תוצאות מסוימות של הקפיטליזם.

עונש גופני בבית הספר:

ענישה גופנית בבית הספר היא גרימת מכוון של כאב פיזי או אי נוחות והשפלה פסיכולוגית כתגובה להתנהגות בלתי רצויה של תלמיד או קבוצת תלמידים. המונח ענישה גופנית נובע מהמילה הלטינית "הגוף", קורפוס . בבתי ספר זה כרוך לעיתים קרובות במכה בתלמיד ישירות על ישבן או כפות הידיים בעזרת כלי כמו מקל קש, משוט עץ, נעלי בית, רצועת עור או משטח עץ. פחות נפוץ, זה יכול לכלול גם מכות או הכאה של התלמיד ביד הפתוחה, במיוחד בגן, בבית הספר היסודי או ברמות זוטרות אחרות.

תפילת בית ספר:

תפילת בית ספר , בהקשר של חירות דתית, היא תפילה בסמכות מדינה או חובה על ידי תלמידים בבתי ספר ציבוריים. תלוי במדינה ובסוג בית הספר, תפילה בחסות המדינה עשויה להידרש, להיות מותרת או אסורה. מדינות האוסרות או מגבילות את תפילת בית הספר לעיתים קרובות שונות בסיבותיהן לכך. בארצות הברית לא ניתן לדרוש מתלמידים תפילת בית ספר בהתאם לסעיף הקמה של התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית. זה מיושם בדרך כלל בקפדנות בבתי ספר ציבוריים; סעיף ההקמה אינו מונע תפילה בבתי ספר פרטיים שאין להם מימון ציבורי. בקנדה, תפילה בחסות בית הספר אסורה תחת המושג חופש מצפון כפי שמתואר באמנה הקנדית על זכויות וחירויות יסוד. תפילה בחסות בית הספר אסורה בצרפת כתוצר לוואי של מעמדה כאומה חילונית. מדינות המתירות או דורשות תפילות אחרות בחסות המדינה כוללות יוון, ערב הסעודית, איראן ואוסטרליה. הממלכה המאוחדת דורשת גם פולחן יומיומי על פי החוק, אך אינה אוכפת אותה.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

זכות בחירה לנוער:

זכות בחירה לנוער , או זכות בחירת ילדים, היא זכותם של בני נוער להצביע ומהווה חלק מתנועת זכויות הנוער הרחבה יותר. עד לאחרונה הייתה לאיראן גיל הצבעה 15; לארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, קובה, אקוודור וניקרגואה גיל ההצבעה הוא 16; וליוון, אינדונזיה, מזרח טימור, סודן וסיישל יש גיל הצבעה של 17.

גַן חַיוֹת:

גן חיות הוא מתקן בו מאוחסנים בעלי חיים בתוך מתחמים, מטופלים, מוצגים לציבור, ובמקרים מסוימים מגדלים למטרות שימור.

הצבעות חובה:

הצבעת חובה , הנקראת גם הצבעת חובה , היא הדרישה במדינות מסוימות שאזרחים זכאים יירשמו ויצביעו בבחירות. ניתן להטיל עונשים על מי שלא עושה זאת ללא סיבה תקפה. על פי ה- CIA World Factbook, 21 מדינות, כולל 10 מדינות אמריקה הלטינית, קיבלו הצבעה חובה באופן רשמי החל מדצמבר 2017, כאשר מספר מדינות אלה לא אכפו.

נצח העולם:

נצח העולם הוא השאלה האם לעולם יש התחלה בזמן או שהיה קיים מהנצח. זה היה דאגה הן לפילוסופים הקדומים והן לתיאולוגים מימי הביניים ולפילוסופים מימי הביניים של המאה ה -13. הבעיה הפכה למוקד של סכסוך במאה ה -13, כאשר חלק מיצירותיו של אריסטו, שהאמינו בנצחיות העולם, התגלו מחדש במערב הלטינית. תפיסה זו מתנגשת עם השקפת הכנסייה הקתולית לפיה העולם התחיל בזמן. ההשקפה האריסטוטלית נאסרה בגנות 1210–1277.

הגירה בחינם:

הגירה חופשית או הגירה פתוחה היא העמדה שאנשים צריכים להיות מסוגלים להעביר לכל מדינה שהם בוחרים.

נטיביזם (פוליטיקה):

נטיביזם הוא המדיניות הפוליטית של קידום האינטרסים של תושבים מקומיים כנגד אלה של מהגרים, כולל תמיכה באמצעי הגבלת הגירה.

נטייה מינית וזהות מגדרית בשירות הצבאי:

לסביות, הומואים, ביסקסואלים, טרנסג'נדרים וקווירים (LGBTQ) מסוגלים לשרת בכוחות המזוינים של כמה מדינות ברחבי העולם: הרוב המכריע של מדינות המתועשות, המערב, בנוסף לדרום אפריקה, וישראל. הזכויות הנוגעות לאנשים בין מיניות מעורפלות יותר.

סחר באיברים:

סחר באיברים הוא סחר באיברים אנושיים, רקמות או מוצרי גוף אחרים, בדרך כלל לצורך השתלה. על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO), סחר באיברים הוא השתלה מסחרית שיש בה רווח, או השתלות המתרחשות מחוץ למערכות הרפואה הלאומיות. קיים צורך עולמי או ביקוש לחלקי גוף בריאים להשתלה, העולה על המספרים הקיימים.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

קיום האל:

קיומו של אלוהים הוא נושא לוויכוח בפילוסופיה של הדת והתרבות הפופולרית. ניתן לסווג מגוון רחב של טיעונים בעד ונגד קיומו של אלוהים כמטאפיזי, הגיוני, אמפירי, סובייקטיבי או מדעי. במונחים פילוסופיים, שאלת קיומו של האל כוללת את תחומי האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה ותורת הערך.

טיעון מההקבלה:

טיעון מההקבלה הוא סוג מיוחד של טיעון אינדוקטיבי, לפיו דמיון נתפס משמש כבסיס להסקת דמיון נוסף שעוד לא נצפה. חשיבה אנלוגית היא אחת השיטות הנפוצות ביותר בהן בני אדם מנסים להבין את העולם ולקבל החלטות. כאשר לאדם יש ניסיון רע עם מוצר ומחליט לא לקנות שום דבר נוסף מהיצרן, זה לרוב מקרה של נימוק אנלוגי. זה מרומז גם בחלק גדול מהמדע; למשל, ניסויים בחולדות מעבדה בדרך כלל מתנהלים על סמך שחלק מהדמיון הפיזיולוגי בין חולדות לבני אדם גורר דמיון נוסף.

טיעון מרשות:

טיעון מרשות , הנקרא גם ערעור על סמכות , או argumentum ad verecundiam , הוא סוג של טיעון שבו דעה של רשות בנושא משמש כראיה לתמיכה בטיעון. יש הסוברים כי הוא משמש בצורה קוגנטית אם כל צדדי הדיון מסכימים על מהימנות הרשות בהקשר הנתון, ואחרים רואים בכך משום טעות תמיד לצטט סמכות בנושא הנדון כאמצעי העיקרי תומך בטיעון.

טיעון מבורות:

טיעון מבורות , המכונה גם פנייה לבורות , הוא כשל בהיגיון הבלתי פורמלי. הוא טוען כי הצעה נכונה מכיוון שעדיין לא הוכחה שהיא שקרית או הצעה שקרית מכיוון שהיא עדיין לא הוכחה כנכונה. זה מייצג סוג של דיכוטומיה כוזבת בכך שהוא אינו שולל את האפשרות שייתכן שלא הייתה חקירה מספקת כדי להוכיח כי ההצעה נכונה או שקרית. זה גם לא מאפשר את האפשרות שהתשובה אינה ניתנת לזיהוי, נודעת רק בעתיד, או לא נכונה לחלוטין ולא שקרית לחלוטין. בדיונים, פנייה לבורות היא לפעמים ניסיון להעביר את נטל ההוכחה. במחקר, ניסויים בעלי צריכת חשמל נמוכה כפופים לשליליות כוזבות ולחיובי כוזב. המונח נטבע ככל הנראה על ידי הפילוסוף ג'ון לוק בסוף המאה ה -17.

טיעון מהשתיקה:

טיעון מהשתיקה הוא ביטוי מסקנה המתבססת על היעדר הצהרות במסמכים היסטוריים, ולא על נוכחותם. בתחום המחקרים הקלאסיים, לעיתים קרובות הכוונה היא לקביעה כי מחבר אינו בקי בנושא, בהתבסס על העדר התייחסויות אליו בכתביו הזמינים של המחבר.

היתוך קר:

היתוך קר הוא סוג משוער של תגובה גרעינית שתתרחש בטמפרטורת החדר או בסמוך לה. זה היה מנוגד בצורה מוחלטת לאיחוי "החם" הידוע כמתרחש באופן טבעי בתוך כוכבים ובאופן מלאכותי בפצצות מימן ובכורי היתוך של אב-טיפוס בלחץ עצום ובטמפרטורות של מיליוני מעלות, וייבדל בין היתוך מזרז מיואון. כרגע אין מודל תיאורטי מקובל שיאפשר התמזגות קר.

טיעון של פריאפסיס:

הטיעון של פריאפסיס , המסומל כ- ω , הוא אחד המרכיבים המסלוליים של גוף המקיף. באופן פרמטרי, ω הוא הזווית מהצומת העולה של הגוף לפריאפסיס שלו, נמדדת בכיוון התנועה.

טיעוני מפגין מס:

טיעוני מפגין מס הם טיעונים של אנשים, בעיקר בארצות הברית, הטוענים כי חוקי המס אינם חוקתיים או פסולים בדרך אחרת.

נהג אוטובוס:

רגן פרקהאר , הידוע יותר בשם הבמה שלו Busdriver , הוא ראפר ומפיק אמריקאי מלוס אנג'לס, קליפורניה. הוא שיתף פעולה עם ראפרים כמו Myka 9, Milo, Nocando, Open Mike Eagle, 2Mex ו- Radioinactive. המפיקים העיקריים שלו היו Daedelus, Boom Bip, Daddy Kev, Loden, Paris Zax, Omid, ואף אחד. הוא עבד גם עם D-Styles בשני אלבומים.

בחילה של מודעות:

בחילה של מודעות היא מונח לטיני לוויכוח או לדיון אחר שנמשך עד כדי בחילה. לדוגמא, "זה נדון מבחינה בחילה " מעיד על כך שהנושא נדון בהרחבה והמעורבים חלו עליו. הכישלון של גרירת השיחה למצב בחילה של מודעות כדי לקבוע את עמדתו כנכונה בגלל שלא סותרו אותה נקרא גם argumentum ad infinitum וטיעון מתוך חזרה .

פנייה לאבן:

ערעור על האבן , המכונה גם argumentum ad lapidem , הוא כשל הגיוני שמבטל טיעון כלא נכון או אבסורדי ומוכיח טענה זו בכך שהוא קובע כי הטיעון הוא אבסורדי. תיאוריה זו קשורה קשר הדוק להוכחה על ידי קביעה בשל היעדר ראיות העומדות מאחורי ההצהרה וניסיונה לשכנע מבלי לספק כל ראיות.

טיעון פופולרי:

בתיאוריית הטיעון, טיעון אד פופולום הוא טיעון מטעה שמגיע למסקנה כי הצעה חייבת להיות נכונה מכיוון שרבים או רוב האנשים מאמינים בה, לרוב מתוחכם בקצרה: "אם רבים מאמינים כך, זה כך".

Argumentum e contrario:

בהיגיון, argumentum e contrario , הידוע גם כערעור על ההפך , מציין כל טענה שנטען שהיא נכונה מכיוון שהיא אינה מופרכת על ידי מקרה מסוים. זה ההפך מההקבלה. כאשר מותרת אנלוגיה, אסור לחרוג מהכלים ולהיפך. טיעונים ו contrario משמשים לעתים קרובות במערכת המשפט כדרך לפתור בעיות שאינן מכוסות כיום על ידי מערכת חוקים מסוימת. אף על פי שהוא עשוי לשמש כטעות לוגית, טיעונים שאינם ניגודים אינם בהגדרתם טעות.

Argumentum a fortiori:

Argumentum a fortiori הוא סוג של טיעון הנשען על אמון קיים בהצעה לטעון לטובת הצעה שנייה שנחשבת כמשתמעת, ואפילו יותר בטוחה מהראשונה.

טיעון מהשתיקה:

טיעון מהשתיקה הוא ביטוי מסקנה המתבססת על היעדר הצהרות במסמכים היסטוריים, ולא על נוכחותם. בתחום המחקרים הקלאסיים, לעיתים קרובות הכוונה היא לקביעה כי מחבר אינו בקי בנושא, בהתבסס על העדר התייחסויות אליו בכתביו הזמינים של המחבר.

טיעון מרשות:

טיעון מרשות , הנקרא גם ערעור על סמכות , או argumentum ad verecundiam , הוא סוג של טיעון שבו דעה של רשות בנושא משמש כראיה לתמיכה בטיעון. יש הסוברים כי הוא משמש בצורה קוגנטית אם כל צדדי הדיון מסכימים על מהימנות הרשות בהקשר הנתון, ואחרים רואים בכך משום טעות תמיד לצטט סמכות בנושא הנדון כאמצעי העיקרי תומך בטיעון.

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

טיעון מודעה baculum:

Argumentum ad baculum הוא הכשל שנעשה כאשר פונים בכוח להביא לקבלת מסקנה. אחד משתתף בוויכוח ad baculum כאשר מדגישים את ההשלכות השליליות של החזקת העמדה ההפוכה, ללא קשר לערך האמת של העמדה ההפוכה - במיוחד כאשר מקבל הטיעון עצמו גורם לתוצאות השליליות הללו. זהו מקרה מיוחד של הערעור על השלכות.

Reductio ad Hitlerum:

Reductio ad Hitlerum , הידוע גם כמשחק בקלף הנאצי , הוא ניסיון לפסול את עמדתו של מישהו אחר על סמך שאותה השקפה החזיקה אדולף היטלר או המפלגה הנאצית. דוגמה אחת תהיה שמאחר והיטלר היה נגד עישון, זה מרמז שמישהו נגד עישון הוא נאצי.

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

פנה לרחמים:

פנייה לרחמים היא כשל בו מישהו מנסה לזכות בתמיכה לוויכוח או רעיון על ידי ניצול רגשי הרחמים או האשמה של יריבו. זהו סוג מסוים של פנייה לרגש. השם "טיעון גלילאו" מתייחס לסבלו של המדען כתוצאה ממעצר הבית שלו על ידי האינקוויזיציה.

פנה לרחמים:

פנייה לרחמים היא כשל בו מישהו מנסה לזכות בתמיכה לוויכוח או רעיון על ידי ניצול רגשי הרחמים או האשמה של יריבו. זהו סוג מסוים של פנייה לרגש. השם "טיעון גלילאו" מתייחס לסבלו של המדען כתוצאה ממעצר הבית שלו על ידי האינקוויזיציה.

Reductio ad Hitlerum:

Reductio ad Hitlerum , הידוע גם כמשחק בקלף הנאצי , הוא ניסיון לפסול את עמדתו של מישהו אחר על סמך שאותה השקפה החזיקה אדולף היטלר או המפלגה הנאצית. דוגמה אחת תהיה שמאחר והיטלר היה נגד עישון, זה מרמז שמישהו נגד עישון הוא נאצי.

אבסורד:

בהיגיון, Reductio ad absurdum , הידוע גם בשם argumentum ad absurdum , טיעונים אפגוגיים, הכנסת שלילה או פנייה לקיצוניות , הוא סוג הטיעון שמנסה לבסס טענה בכך שהוא מראה כי התרחיש ההפוך יביא לאבסורד או סתירה. ניתן להשתמש בה כדי להפריך אמירה על ידי כך שהיא מראה שהיא תוביל בהכרח למסקנה מגוחכת, אבסורדית או לא מעשית, או להוכיח אמירה בכך שהיא הייתה שקרית, התוצאה תהיה אבסורדית או בלתי אפשרית. הודות לפילוסופיה היוונית הקלאסית בניתוח Analytics של אריסטו, טכניקה זו שימשה לאורך ההיסטוריה הן בנימוק מתמטי והן בפילוסופיה, וגם בדיונים.

פנייה למסורת:

ערעור על המסורת הוא טיעון שבו תזה נחשבת נכונה על בסיס מתאם למסורת בעבר או בהווה. הערעור מקבל את הצורה של "זה נכון כי תמיד עשינו את זה ככה."

פנייה למסורת:

ערעור על המסורת הוא טיעון שבו תזה נחשבת נכונה על בסיס מתאם למסורת בעבר או בהווה. הערעור מקבל את הצורה של "זה נכון כי תמיד עשינו את זה ככה."

טיעון מודעה baculum:

Argumentum ad baculum הוא הכשל שנעשה כאשר פונים בכוח להביא לקבלת מסקנה. אחד משתתף בוויכוח ad baculum כאשר מדגישים את ההשלכות השליליות של החזקת העמדה ההפוכה, ללא קשר לערך האמת של העמדה ההפוכה - במיוחד כאשר מקבל הטיעון עצמו גורם לתוצאות השליליות הללו. זהו מקרה מיוחד של הערעור על השלכות.

טיעון מודעה קפטן:

ברטוריקה argumentum ad captandum, "על לכידת" האמינות של הנאיבי בקרב המאזינים או הקוראים, הוא טיעון לא טוב, מוזר, שנועד לפנות לרגשות ולא לנפש. הוא משמש לתיאור "כפיים או ניסיונות כספיים לתפוס טובה או מחיאות כפיים פופולריות."

ערעור על התוצאות:

ערעור על השלכות , הידוע גם בשם argumentum ad consequentiam , הוא טיעון המסכם את ההשערה שהיא אמיתית או שקרית בהתבסס על השאלה אם הנחת היסוד מובילה לתוצאות רצויות או לא רצויות. זה מבוסס על פנייה לרגש והוא סוג של כשל בלתי פורמלי, מכיוון שרצוי התוצאה של הנחת יסוד אינה הופכת את הנחת היסוד לאמיתית. יתר על כן, במיון ההשלכות כאל רצויות או לא רצויות, טיעונים כאלה מכילים מטבע הדברים נקודות מבט סובייקטיביות.

טיעון מודעות הולם:

טיעון argumentum ad crumenam , הידוע גם כטיעון לארנק , הוא הכשל הבלתי פורמלי של מסקנה שהצהרה נכונה מכיוון שהדובר עשיר.

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

Reductio ad Hitlerum:

Reductio ad Hitlerum , הידוע גם כמשחק בקלף הנאצי , הוא ניסיון לפסול את עמדתו של מישהו אחר על סמך שאותה השקפה החזיקה אדולף היטלר או המפלגה הנאצית. דוגמה אחת תהיה שמאחר והיטלר היה נגד עישון, זה מרמז שמישהו נגד עישון הוא נאצי.

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

הומינם:

Ad hominem , קיצור של argumentum ad hominem , מתייחס לכמה סוגים של טיעונים, חלקם אך לא כולם מטעים. בדרך כלל מונח זה מתייחס לאסטרטגיה רטורית שבה הדובר תוקף את האופי, המניע או תכונה אחרת של האדם שמביא ויכוח ולא לתקוף את מהות הטיעון עצמו. זה נמנע מוויכוח אמיתי על ידי יצירת הסחה לאיזה נושא לא רלוונטי אך לעיתים קרובות טעון ביותר. הצורה הנפוצה ביותר של כשל זה היא "A טוען תביעה x , B טוען כי A מחזיק בנכס שאינו רצוי, ומכאן ש- B מסיק שטענה x שגויה".

No comments:

Post a Comment

Trick shot, Outline of the visual arts, Executive producer

זריקת טריקים: זריקת טריקים היא זריקה שמושמעת על שולחן ביליארד, שנראית לא סבירה או בלתי אפשרית או דורשת מיומנות משמעותית. זריקות טריקים...